Dydaktyka akademicka i jakość kształcenia

Jako absolwent kierunku nauczycielskiego dostrzegam szczególną rolę nauczania w życiu naukowym oraz funkcjonowaniu uniwersytetu. Chęć prowadzenia zajęć dla studentów oraz dzielenia się swoją wiedzą była również istotnym powodem wejścia na ścieżkę naukową bezpośrednio po ukończeniu studiów.

W roku akademickim 2022/23 odbyłem praktykę dydaktyczną na Wydziale Polonistyki UJ, która uprawniła mnie do prowadzenia zajęć dydaktycznych na uniwersytetach.

W semestrze zimowym roku akademickiego 2024/2025 miałem przyjemność prowadzić zajęcia kursowe z historii literatury polskiej 1918-1945 dla studentów studiów licencjackich na Wydziale Polonistyki UJ. Studentki i studenci mieli możliwość zapoznania się z twórczością m.in. Józefa Wittlina, Kazimierza Wierzyńskiego i Jana Lechonia nie tylko poprzez interpretacje ich utworów, ale również poprzez bezpośredni kontakt z historyczynmi egzemplarzami ich tomów i innych publikacji, pochodzących z moich zbiorów.

W swojej działalności dydaktycznej kładę duży nacisk na omawianie tekstów literackich w szerokich kontekstach: biograficznym, historycznym, historycznoliterackim, społecznym i politycznym.

Aktualnie przygotowuję autorski kurs historycznoliteracki wykorzystujący grywalizację oraz interaktywne metody uczenia.

Moja dotychczasowa działalność dydaktyczna spotkała się z uznaniem studentek i studentów, o czym świadczy wysoka średnia ocen oraz anonimowe komentarze w ramach Oceny Zajęć Dydaktycznych:

Jeden z komentarzy z Oceny Zajęć Dydaktycznych na temat prowadzonych przeze mnie zajęć.