Jako absolwent kierunku nauczycielskiego dostrzegam szczególną rolę nauczania w życiu naukowym oraz funkcjonowaniu uniwersytetu. Prowadzenie zajęć dla studentów było również istotnym powodem wejścia na ścieżkę naukową bezpośrednio po ukończeniu studiów.
W roku akademickim … odbyłem praktykę dydaktyczną na Wydziale Polonistyki UJ, która uprawniła mnie do prowadzenia zajęć dydaktycznych na uniwersytetach.
W semestrze zimowym roku akademickiego 2024/2025 miałem przyjemność prowadzić zajęcia kursowe z historii literatury polskiej 1918-1945 dla studentów studiów licencjackich na Wydziale Polonistyki UJ. Studentki i studenci mieli możliwość zapoznania się z twórczością m.in. Józefa Wittlina, Kazimierza Wierzyńskiego i Jana Lechonia.
W swojej pracy dydaktycznej staram się umieszczać omawiane teksty literackie w szerokich kontekstach: biograficznym, historycznym, historycznoliterackim, społecznym i politycznym.
Aktualnie przygotowuję autorski kurs historycznoliteracki wykorzystujący grywalizację oraz interaktywne metody uczenia.